Quantcast
Browsing all 25 articles
Browse latest View live

Sebab Ke 519 Saya Nak Ke Singapura

Tahun ini tak silap aku tahun melawat Singapura… jadi mereka telah mengeluarkan dua ribu sembilan sebab kenapa perlu ke Singapore tahun ini… Aku telah memilih sebab yang ke lima ratus sembilan iaitu...

My Selangor Story – Hari Pertama

VIDEO INI DIAMBIL MENGGUNAKAN PENTAX Optio WS80 Pertama sekali saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua yang terlibat bagi menjayakan program My Selangor Story – Blogger Competition yang...

My Selangor Story – Hari Kedua (Royal Selangor)

Hari ini hari kedua perjalanan saya bersama rakan-rakan dalam program My Selangor Story. Setelah hari pertama berjalan dengan baik kini saya akan meneruskan perjalanan ke destinasi Selangor yang lebih...

View Article

My Selangor Story – Hari Kedua (Genting Highland)

Hari ini penuh dengan aktiviti, selepas melawat Royal Selangor pada waktu pagi, kini kami dibawa menaiki ke Genting Highland untuk bercuti disana. Mesti ramai diantara anda keliru kenapa kami dibawa ke...

My Selangor Story – Hari Ketiga (Genting & Air Terjun Kanching)

Hari ni masuk hari ketiga saya dan kawan-kawan yang lain dalam program My Selangor Story, memang banyak kenangan yang tak dapat dilupakan dua hari yang lepas. Resort World Genting merupakan destinasi...

View Article

My Selangor Story – Hari Keempat (Bhg 1)

Hari ketiga di My Selangor Story kami melawat Kelip-kelip dan beramah mesra bersama penduduk Homestay Hj. Dorani.  Hari keempat adalah hari terakhir aku bersama keluarga angkat di Homestay Hj. Dorani,...

My Selangor Story – Hari Keempat (Bhg 2)

Sunway City Berhad Official Integrated Resort bagi penajaan hotel dan penginapan kami selama dua hari disini. Malam ini kami akan ke Sunway Resort & Spa Hotel untuk makan malam disana. Wahhh dah...

View Article

My Selangor Story – Hari Kelima (Tropicana Medical Centre)

VIDEO INI DIAMBIL MENGGUNAKAN PENTAX Optio WS80 Hari Kelima – Hari ini kami bangun dengan penuh ceria sekali, rombongan My Selangor Story dah tak sabar-sabar nak melawat hospital hari ni. Ehh mesti...

My Selangor Story – Hari Kelima (Frames)

Selepas melawat Tropicana Medical Center (TMC) di Kota Damansara, kami makan tengah hari di restoran Frames di Sunway Pyramid Shopping Mall. Disini makanan sangat sedap dan menyelerakan. Aku paling...

View Article

My Selangor Story – Hari Kelima (Sunway Lagoon)

Kat Sunway Lagoon ni kalau nak masuk kene pakai wristband tag (Jam Palsu) macam smart tag gak.. nak masuk mana-mana theme park kena scan wristband tag tu kat alat peranti diorang baru boleh masuk....

My Selangor Story – Hari Kelima (Haven Restaurant)

Ini adalah malam gemilang bagi kami kesemua blogger My Selangor Story kerana ini adalah malam terakhir kami didalam pertandingan ini. 6hari 5malam macam sekejap je masa berlalu, masih belum puas lagi...

View Article

My Selangor Story – Hari Keenam (Last Day)

Dalam tak diam sudah masuk hari keenam MY SELANGOR STORY Bloggers Compition dan hari ini merupakan hari terakhir saya berada di sini.  Jam 8.00 pagi saya turun ke Atrium untuk bersarapan bersama emak...

My Selangor Story – Undi Saya Disini

Tahniah kepada semua peserta My Selangor Story, anda semua telah berjaya menulis cerita tentang perjalanan percutian yang sangat menarik sekali. Sekarang tibalah giliran untuk mengundi, sekiranya anda...

Jom Melawat Muzium Perkhidmatan Awam Negeri Sabah

Muzium Perkhidmatan Awam Negeri Sabah (Sabah Civil Service Museum) terletak di Sabah Trade Centre, Jalan Istiadat, Teluk Likas, 88400 Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia. Pertama sekali bila aku Google...

Anda Sekarang Berada Di Penghujung Selatan Tanah Besar Asia

Tahniah!! Anda Sekarang Berada Di Penghujung Selatan Tanah Besar Asia, yey aku dah sampai sini. Semasa di Johor tempoh hari bersama rakan wartawan yang buat liputan Karnival Layang-layang sedunia...

Jom Makan Di Senibong @ Corner 6

Hari ni nak cerita pasal makan haha sebab aku suka makan makanan seafood kat Senibong, makanan kat sini semuanya fresh dan menyelerakan sehingga menjilat bibir. Tak tipu kat korang makanan kat sini...

Festival Layang-Layang Sedunia Pasir Gudang

Festival Layang-Layang Sedunia (World Kites Festival) yang ke 16 telah pun berjaya dilaksanakan baru-baru ni bertempat di Bukit Layang-Layang Pasir Gudang Johor. Festival yang mengumpulkan...

Cuti-Cuti – TuneHotels Danga Bay Cuma RM7.02

Berikutan dengan entry yang aku buat semalam Tempahan Online TuneHotels Bermula RM1 mendapat sambutan hangat para penggemar hotel murah ni. Aku pun apa lagi cepat-cepatlah booking sebab cadang tahun...

Percutian Singapura – Jom Naik Public Transport

Alhamdulillah percutian ke Singapore berjalan dengan lancar. Pertama kali menjejakkan kaki ke tanah Singapura buat aku sangat teruja dengan kemajuan yang dilakar di tanah kecil ini. Kalau nak ke...

Percutian Singapura – Merlion Park

Kalau ke Singapura memang tak sah kalau tak singgah ke Merlion Park. Kalau nak naik public transport ke sini boleh turun di MRT Raffles Place dan jalan kaki susuri tepian lautan menuju ke Merlion...